Lovely Friends :D

Saturday 24 September 2011

Ouchhhh! Telefon bimbitku terbabas



Assalamualaikum..


Mood: study Financial Administration


............................................

Pas zohor tadi aku keluar sebentar, p umah kezen dkt sg layar.dgn kakchaq aku..
kezen aku buat jamuan hari raya. besala. buat penghujung syawal baru gempak kan.
So. masa tu excited giler lah. dah la perut pun bernyanyi lagu raya. adoi
Untungkan. rezeki aku. ta pyh nk masak and ta pyh nk beli mknn dh.
And ta pyh nk study dah. 

Umah kezen aku takla jauh sgt. dari umah aku kat lembah bujang nie 
dlm 15mnit dah sampai.
masa kami smpai tu xramai org lagi. so, senangla nk parking bila org tak ramai g.
 mak nan abah pun ada. =)

Dah tu aku pun turun la dari keta. check beg. eh, mana lak fon aku nie. 
kompen terjatuh dlm keta. aduh. 
keta lak dah kunci. emm,malas la nkp ambik dh.
Aku pun buat tataw terus masuk rumah.

tujuan pertama aku mestilah cari mknn. ahhaha
First, aku mkn nasi. mak aku yg masak gulai lemak siput sedut,
rendang daging, daging goreng, ikan goreng, sambal belacan.
sesudah makan tu aku sambung makan kat depan plak dgn pemili aku.
Mula- mula aku mkn bihun sup, pastu aku mkn ketupat dgn rendang,
pastu nasi impit dgn kuah kacang dan lontong.
pastu aku mkn puding jagung. *yg ni feveret aku, nyum3
pastu mkn kuih raya. beshnya dapat jumpa balik kuih raya, hahaa
Last sekali aku mkn roti jala 3 keping.
Tu pun ada lagi mknn yg aku tak sempat mkn. rugi2.

Macam tak pecaya lak kan aku yg makan suma nie.
dah rasa kenyang sampai taleh nk berjalan,
aku pun teringat la fon aku. sebetulnya teringat orang sbnarnya. heee
Pastu p la gagahkan diri ambik kunci keta sbb nk amek fon.
sampai ja kat keta. baru nak buka pintu keta aku terperasan somting
yg aku rasa mcam hak milik aku jeww,

Guess what ??
.
.
.
.
.
.
.

OMG !!


Memang betol lah hak milik aku.
Fon aku tuh.. adoyai..fon tu betul-betul dekat kaki aku,
Rupanya fon yg aku sangkakan tercicir kat dalam keta rupanya
tercicir kat luar kereta.. (muka masa tu cuak gak la)
Dalam hati nie tak abeh-abeh mengucap Alhamdulillah!

Nasib takda sapa perasan. kalau tak abeh la aku,
huhuu. dah poket tgh sengkek. jgn la kau tinggal aku ye fon serbaguna.
Aku masuk rumah terus bagtaw kat mak ngn kak.
Dowang terkejut gak la n ckp tu la careless!
Sebaik xda org nmpk. klu x pasne pakai public phone laa..
Motif? ada ke org pkai g public phone ?huhuu

pasal aku punya careless ni, so aku xbgtaw lagi kat jantung pisang aku pasal nie..
takmo leww! nati dia beletiaq maa..huhu
nati dating Isnin ni baru saya cerita kat awak kayh..
so, hope awak tak baca la blog saya yg nie. hahaha

Saya mengaku saya sangat careless.
saya dah cuba elak tapi masih lagi terjadi kat diri saya.
Sebelum ni pun saya dah cicirkan TIGA ic mykad saya.


Amaran: Kalau anda rasa anda tertinggal fon dalam kereta. jgn mengiyakan.
Kerana anda mungkin dah cicirkan fon ada di luar kereta. adios~ =.=


Tenkiu sudi baca.k,daa~

No comments: